Onze moestuin

De schoolmoestuin is een leerrijke plek voor onze leerlingen: ze leren er hoe voedsel groeit en hoe je tuiniert, ze leren groenten, fruit en de natuur beter kennen, ze leren samenwerken, organiseren en nog veel meer.

Leren van en voor de natuur
In onze schoolmoestuin kunnen onze leerlingen ervaren hoe uit een klein zaadje een plantje groeit. En hoe dit plantje vervolgens de lekkerste groenten en fruit voortbrengt. Onze leerlingen kunnen er leren, ontdekken, genieten van het moois en het lekkers, de handen uit de mouwen steken of juist tot rust komen. En dit alles dankzij de inzet van een aantal betrokken ouders.

In onze schoolmoestuin leren onze leerlingen van en voor de natuur. Hoe ze zorgzaam omgaan met de bodem, water, oogst en natuur. Ze oogsten hun zelfgekweekte groenten en fruit in het seizoen en mogen dit vanzelfsprekend ook lekker samen opeten. In de tuin neemt het educatieve aspect een belangrijke plek in. Naast een plek om te leren is de schooltuin er ook om van te genieten en om tot rust te komen.